niedziela, 29 czerwca 2014

Przepis na naleśniki



Przepis na naleśniki (około 10 sztuk dużych ale cienkich):

 150 g mąki
 2 jajka
 250 ml mleka
 szczypta soli
 woda mineralna lub zwykła woda

 masło lub olej roślinny do smażenia


Wykonanie:

Mąkę przesiać, dodać jajka, mleko i sól. Zmiksować, przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut. Przed samym smażeniem dodać do ciasta wodę w takiej ilości aby uzyskać odpowiednią konsystencję ciasta (około 1/2 - 3/4 szklanki). Naleśniki smażyć z dwóch stron na średnio rozgrzanej patelni teflonowej z cienkim dnem, na małej ilości masła lub oleju roślinnego.

Teraz kilka wariantów co do ich jedzenia.

♥ Moim ulubieńcem jest zdecydowanie, naleśnik posmarowany nutellą na to banan i bita śmietana, zwinąć w rulonik i smacznego!
♥ Kolejną dobrą propozycją jest naleśnik z dżemem, wszystkim znana bardzo smaczna wersja.
♥ Trzecią propozycją jest naleśnik posmarowany nutellą z owocami na wierzchu i z bitą śmietaną.
♥ Można zjeść tradycyjnie z twarożkiem, lub żeby było mniej tradycyjnie dodać owoce.
♥ Można je polać rozpuszczoną czekoladą.



Naleśniki można zjeść na śniadanie, obiad, kolację czy jako przekąskę więc można robić ją nawet teraz.

Smacznego!


Asia
            and
                          Zuzia


12 komentarzy:

  1. za mną chodzą już od dawna naleśniki, ale tylko dla mnie nie chce mi się robić :( też uwielbiam z czekoladą, bitą śmietaną i bananami,najlepsze!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm! Wyglądają mega apetycznie *.*
    OBS=OBS? Jeśli zaczniesz, ja na 100% się odwdzięczę ;)

    http://luska-everywhere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. A dopiero co skończyłam ćwiczyć i trafiłam na Twojego posta... ale kuszą te pyszności mniamiii :) chyba jutro się skuszę :) hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale musza smakowac *.* Chyba sie skusze :)

    http://is-my-life-is.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  5. Świetny blog i posty! Widać że wkładasz tu dużo pracy. Co powiesz na wzajemną obserwację ? http://kosmetykoweszalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super naleśnik, dzięki za przepis ! :D
    Obs za Obs? Jeśli tak zacznij, a ja zrobię to szamo :)
    http://batmanowy-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. smakowite!!
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/06/la-stallasardynia.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepysznie wyglądaja!! Mmm...;*

    Może wzajemna obserwacja? zapraszam: razemoceniajmy.blogspot.com

    pozdrawiam cieplutko;*

    OdpowiedzUsuń
  9. ......mmmm narobiłaś mi smaka!
    Bardzo ciekawy blog ;)
    chyba zacznę wchodzić tu częściej.
    wiecznieszczesliwa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha! Uwielbiam naleśniki :) Pozdrawiam serdecznie!

    klaudr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za przepis,jutro chyba zrobię sobie naleśniki w domu :)
    Obserwuję bo bardzo spodobał mi się twój blog !
    izz-izzy.blogspot.com
    Mam nadzieję że mój blog również spodoba się tobie.

    OdpowiedzUsuń